Wednesday, May 30, 2012

...pills.

Pahoittelen viikon kestänyttä blogihiljaisuutta. Tulin viikonloppuna sopivasti kipeäksi ja niistän vieläkin aivojani ulos. Minä kuulun yleensä niihin ihmisiin, joille kuume ei nouse. Normaalilämpötilani on sellainen 36,2-36,5 (kyllä, olen mitannut), joten kun mittari näyttää minulla 37,5 on minulla kova kuume. Tosin yleensä minulle ei nouse edes tuollaisia lämpötiloja, mutta nyt sitä kesti jopa pari päivää. Olo on siis ollut aika hurja, mutta nyt on jo sen verran parempi tilanne, että jaksaa sentää koneella istua :D Lääkkeitähän ei saisi mainostaa, mutta pakko sanoa, että olen kiitollinen lääkärin määräämistä Flavamed-tableteista. Lääke siis irrottaa limaa ja näin ollen ehkäisee poskiontelon tulehdusta (vaikka sain varuilta myös antibiootit, mutten niitä turhaan halua syödä).


Ja nyt asiasta kukkaruukkuun. Tältä ovat kynteni näyttäneet pian jo viikon verran. Crackle/Graffiti-lakat eivät ehkä olen minun lempijuttuni, mutta joistakin väriyhdistelmistä pidän. Esim. kultainen aluslakka + musta crackle-lakka on yksi suosikeistani ja tuo ylläoleva on toinen. Tuo pullo on muuten hassu, sillä se on eri muotoinen kuin IsaDoran lakkapullot yleensä. Ja kuvassa tuo lakkapullon väri näyttää enemmän petrolin sävyiseltä, mutta oikeassa elämässä ja kynsillä se on selkeä vihreä. Sävyn nimi on Subway Green (806).


Ja tässä ovat lakkauksessa käyttämäni lakat. Tuosta Trindin Quick Dry-lakasta jo intoilinkin, ja toinen suosikkini on Borghesen Hydrati, jota käytän aina aluslakkana. Olen tykkännyt tuosta, mutta Borghesen tuotteita ei valitettavasti taideta Suomessa myydä enkä ole varma valmistetaanko tätä enää ollenkaan. Korjatkaa, jos olen väärässä. Color Clubin lakka on sävyltään valkoisen ja hopean sekoitus, mutta koska sekin on ostettu Floridasta sävynumeroista tai -nimistä minulla ei ole hajuakaan. Tai ainakaan purkissa ei ole mitään merkintöjä. Johtunee varmaankin siitä, että lakka oli osa seitsemän lakan pakettia ja luultavasti merkinnät olivat siinä pakkauksessa.

Tänään vielä vietän viimeiset hetket lepäillen, että jaksaa loppuviikon painaa duunia.

4 comments:

  1. Mulla on kanssa tota luokkaa ruumiinlämpö, ja tiiän hyvin että jossain 36,9:ssä haluaa jo jäädä kotiin lepäämään. Ikävä juttu on että mulla kun taas nousee lämpö niin se nousee 39-39,5 asteeseen, ja sitten olo onkin jo ihan kuin olisi jotain aineita vedellyt :D

    Tosi kivoilta näyttää noi graffitikynnet! Oon aina ihmetellyt että miten ne on saatu menemään tollaseks :D

    Mutta ei kun pikaisia paranemisia sulle! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitoksia, yritys on kova :) Kuume ei kyllä oo koskaan kovin hauska juttu :P tosin ei oo tää niistäminenkään; taitaa olla, että antibiootit kutsuu huomenna.

      Se juttu on kai, että noi kuivuu PALJON nopeammin ku tavalliset lakat ni se tavallaan repeilee tuollaiseksi. Ne lakkapullotkin myös kuivahtaa tosi nopeasti. Mun musta tuollainen graffitilakka on vähän jo kuivahtanut ja se on sellaista paksumpaa kuin tuo vihreä.

      Delete
  2. Mullakaan ei kuume nouse. Henkilökohtainen ennätys taitaa olla 37.4 ja oli olo niin sekaisin ettei tottakaan. Kikkakuutonen tota poskiontelutulehdusta vastaan on myös nukkua pää ylempänä kuin jalat, eli sängyn päädyn jalat irti. Se helpottaa myös tukkoisuutta.
    Tilasin itse Avonilta tuollaisen lakan ja odotan, että pääsen testaamaan sitä.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mä aina kipeänä rakentelen sellasen tyynymuodostelman et nukkumisasento on vähän sellanen kuin istuessa.
      Kiva mennä hakemaan sairaslomaa, ku kuume on aina sitä ehkä asteen luokkaa ja silloinki saat selittää, että se oma normaalilämpötila ei ole se 37 :P Mulla on ehkä kerran ollut sellanen oikeasti 38-39 asteen kuume ja silloin en kyllä muuta tehnyt kuin nukkunut.

      Delete